Majowy Teatr

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ ----> TUTAJ

Paul Pörtner Szalone nożyczki / Shear madness /

Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada: Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 120 min ( przerwa ) Duża Scena

William Shakespeare Wieczór Trzech Króli

Sztuka Williama Shakespeare'a „Wieczór Trzech Króli" sztuki, która w okresie powojennym w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego wystawiana była tylko raz - w 1951 roku w reżyserii debiutującej wówczas Irmy Gulskiej. Obecnie po komedię Shakespeare'a sięgnął doświadczony reżyser - Jacek Jabrzyk, który w kaliskim teatrze zrealizował już w sezonie 2010/2011 Szklaną menażerię Tennessee Williamsa. Podobnie jak w przypadku tego przedstawienia, także przy Wieczorze Trzech Króli z Jabrzykiem współpracuje Justyna Elminowska, która zaprojektowała scenografię i kostiumy spektaklu.
Wieczór Trzech Króli to jedna z najpopularniejszych komedii obyczajowych Shakespeare'a, która dotyczy aktualnego dyskursu na temat płci, gry tożsamościami i relacji ja - Inny oraz ukazuje dążenie człowieka do pełni i poszukiwanie indywidualnego szczęścia.
Premiera odbędzie się na Dużej Scenie 20 kwietnia 2013.
Przekład Stanisław Barańczak
Reżyseria i opracowanie tekstu Jacek Jabrzyk
Scenografia i kostiumy Justyna Elminowska, Projekcje i światła Mateusz Wajda, Autor zdjęć z próby Piotr St. Walendowski
Obsada: Izabela Beń, Izabela Piątkowska, Ewa Suchanek, Marcin Gaweł, Michał Grzybowski, Remigiusz Jankowski, Wojciech Masacz,
Łukasz Mazurek, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki i Lech Wierzbowski

Premiera: 20 kwietnia 2013 Duża Scena

Lars von Trier, Peter Asmussen, David Pirie
Przełamując fale / Breaking the Waves /

Przedstawienie Macieja Podstawnego Przełamując fale oparte zostało na adaptacji scenariusza filmu Larsa von Triera, który powstał we współpracy z duńskim dramatopisarzem Peterem Asmussenem i scenarzystą Davidem Pirie. Film von Triera w 1996 roku wziął udział w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, gdzie zdobył Grand Prix, przynosząc jednocześnie światowy rozgłos reżyserowi. Twórczość filmową von Triera zwykło się układać w cykle. Przełamując fale byłoby więc pierwszą częścią trylogii złotego serca, w której skład wchodzą również Idioci oraz Tańcząc w ciemnościach. Te trzy filmy łączy temat ekstremalnych zachowań człowieka, spotykających się z odrzuceniem ze strony społeczeństwa, a także perwersji i obrazoburstwa, pojmowanych przez bohaterów jako czynienie dobra.
Scenariusz Przełamując fale doczekał się wielu adaptacji teatralnych. Przedstawienie Macieja Podstawnego jest jego polską prapremierą.

Przekład Sara Celler-Jezierska; Adaptator Vivian Nielson
Opracowanie tekstu i reżyseria Maciej Podstawny
Scenografia i kostiumy Kaja Migdałek; Muzyka Anna Stela
Projekcje i światła Tomasz Ziółkowski
Asystent przy produkcji filmu Maria Górna-Marcinkiewicz
Asystent reżysera Łukasz Zaleski
Autor zdjęć Tomasz Ziółkowski
Projekt plakatu Tomasz Malka

Obsada Izabela Beń; Sara Celler- Jezierska; Małgorzata Kałędkiewicz;
Bożena Remelska; Dobromir Dymecki; Remigiusz Jankowski;
Maciej Grzybowski; Michał Grzybowski; Michał Wierzbicki
Premiera Październik 2012 Scena Kameralna

Przedstawienie przeznaczone dla widzów od 16 lat!

Wystawiono we współpracy z Nordiska Aps, Kopenhaga za pośrednictwem Agencji ADiT.

Czarodziejskie sztuczki (wg Stoliczku, nakryj się! W. i J. Grimm)

Adaptacja sceniczna Dariusz Sosiński, Kostiumy Ewa Kibler, Muzyka Marcin "Sosna" Sosiński, Oprawa, nagranie i fx Studio "Sonda"
Obsada: Dariusz Sosiński, Lech Wierzbowski, Ewa Kibler
....Kiedy w piękne słoneczne południe powracający do domu pan Janek ujrzał gospodę "Pod kogutem", zapragnął odpocząć chwilkę przed dalszą drogą. Wtedy źli gospodarze w chytry sposób przywłaszczają sobie czarodziejskie sztuczki, jakie otrzymał pan Janek za swoja ciężką pracę od starego dziadka z siwą brodą. W końcu jednak zło zostaje ukarane, a sprawiedliwość zwycięża! Jest to bardzo pouczająca opowieść według bajki Stoliczku, nakryj się! Wilhelma i Jakuba Grimm dla widzów od 3 do 103 lat.
Czas trwania spektaklu 45 min. Scena Kameralna

Tadek Niejadek (wg Wandy Chotomskiej)

Scenariusz i reżyseria Małgorzata Kałędkiewicz, Aranżacje piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś
Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki.
Obsada Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...

- któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia TADEK NIEJADEK. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam
potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 Scena Kameralna.

Abonament na szczęście - Wieczór piosenek Agnieszki Osieckiej

Śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza
Fortepian Milena Antoniewicz
Gitara, harmonijka Przemysław Burek
Opieka artystyczna Maciej Grzybowski

Abonament na szczęście to koncert, na który składają się utwory Agnieszki Osieckiej.
W programie znajdują się doskonale wszystkim znane piosenki: Szpetni czterdziestoletni, Widzisz mała, Wariatka tańczy czy Uciekaj moje serce z repertuaru Seweryna Krajewskiego, motyw przewodni popularnego serialu Jan Serce.
Utwory Osieckiej śpiewała cała Polska, czasem nie wiedząc, że to właśnie ona jest autorką tekstu. W Teatrze Bogusławskiego piosenki Osieckiej śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza, doskonale znana kaliszanom z Szalonych nożyczek jako Baśka Markowska. Towarzyszą jej Milena Antoniewicz na fortepianie i Przemysław Burek na gitarze oraz harmonijce.

Drogi widzu - odpocznij z nami przy dobrej muzyce i daj się ponieść emocjom. Zapraszamy

Czas trwania: 55 min. Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).