Koncert "Jan Paweł II In Memoriam"

Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu zaprasza do Pałacu Myśliwskiego Książąt Radziwiłłów w Antoninie na Koncert
JAN PAWEŁ II IN MEMORIAM
w 6. Rocznicę śmierci Papieża
w roku Czesława Miłosza

Niedziela, 3 kwietnia, godz. 17:00

Jan Peszek czyta poezję Czesława Miłosza
Adam Maniak - fortepian

Krystyna Pietranek - Kulis - komentarz

Bilety w cenie:
- 35 zł parter (I sektor)
- 30 zł parter (II sektor)
- 25 zł I i II galeria (rząd 1)
- 20 zł I i II galeria (rząd 2)
w kasie Pałacu Myśliwskiego w Antoninie tel 62 734 83 00
i Centrum Kultury i Sztuki, ul. Łazienna 6 teL. 62 765 25 52
Autokar dla publiczności:
w Kaliszu, Plac Bogusławskiego o godz.15:30
w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Wolności 29 o godz.16:00

JAN PESZEK (rocznik 1944) aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, reżyser, pedagog PWST w Krakowie
Ukończył Wydział Aktorski krakowskiej PWST. Debiutował w 1966 roku w "Karierze Arturo Ui" Bertolta Brechta wystawionej w Teatrze Polskim we Wrocławiu. We wrocławskim teatrze grał 9 sezonów. Z Wrocławia przeniósł się do Teatru Nowego w Łodzi. Jednak młodego aktora ukształtował nie Dejmek ani Krasowski, lecz dramatopisarz i kompozytor Bogusław Schaeffer..
"(...) na trzecim roku stało się coś, co zmieniło bieg mojego życia. Spotkałem zespół MW2 Adama Kaczyńskiego i Bogusława Schaeffera. On mną wstrząsnął do tego stopnia, że ja, wchodzący w życie młodzieniec, zacząłem szybko dojrzewać. Okazało się, że można próbować mówić o człowieku kompletnie innym językiem, z nieznanej mi perspektywy. Świat u Schaeffera jest rozbity na mikroelementy, które dopiero złożone dają portret jakiejś sytuacji ludzkiej. Uznałem to za bardzo adekwatne do świata, w którym żyłem"
Dzięki impulsowi ze strony Schaeffera Peszek zaczął eksperymentować, szukać nowych form aktorskiego wyrazu. Tym samym rozpoczął tworzenie indywidualnego języka scenicznego, nieco groteskowego, unikającego nadmiernej psychologizacji i sprawdzającego się doskonale w dramatach współczesnych zwłaszcza Gombrowicza, Mrożka czy Różewicza.
Wsparcie w tych poszukiwaniach otrzymał od aktora i reżysera Mikołaja Grabowskiego, który swymi inscenizacjami próbował komentować polską tradycję i współczesność, podstawiając im krzywe zwierciadło. Peszek współpracował z Grabowskim w łódzkim Teatrze im. S. Jaracza i krakowskim Starym Teatrze.
Styl Peszka, pełen dystansu aktora do postaci, jego umiejętność błyskawicznego przeobrażania się doskonale sprawdziły się u Grabowskiego w "Serenadzie" i "Lisie Aspirancie" Mrożka, "Trans-Atlantyku" Gombrowicza, "Kwartecie" i "Scenariuszu dla trzech aktorów" Schaeffera. W czasie współpracy z Grabowskim, w 1984 roku, powstał swoisty manifest języka aktorskiego właściwego Peszkowi - monodram "Scenariusz dla nieistniejącego, ale możliwego aktora instrumentalnego" Schaeffera.
Lata 90. i przełom nowego stulecia to najdojrzalszy okres w karierze Peszka. Aktor występuje u Krystiana Lupy, Jerzegp Jarockiego, Andrzeja Wajdy i Jerzego Grzegorzewskiego.
Angażują go młodzi reżyserzy; Zbigniew Brzoza, Mariusz Treliński i Grzegorz Jarzyna. Tworzy autorskie spektakle w kraju i za granicą, m.in. w Japonii, gdzie powstaje spektakl według "Sanatorium pod klepsydrą" Bruno Schulza.

ADAM MANIJAK
Pianista, kompozytor. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fortepianu prof. Tadeusza Chmielewskiego (1984) oraz w klasie kompozycji prof. Jerzego Bauera (1988). W latach 1984-89 był asystentem w Katedrze Fortepianu łódzkiej Akademii Muzycznej. W 2003 r. uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dziedzinie instrumentalistyki, gdzie obecnie jest adiunktem w Katedrze Kameralistyki.
Jako solista i kameralista bierze udział w licznych koncertach i festiwalach w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma łódzkimi instytucjami artystycznymi m.in. Filharmonią im. A. Rubinsteina, Radiem Łódź, Teatrem Wielkim i Teatrem Muzycznym. Z powodzeniem działa również na niwie muzyki jazzowej i rozrywkowej.
W jego dorobku artystycznym znajduje się szereg kompozycji łączących elementy muzyki klasycznej i jazzu (Trio na skrzypce, kontrabas i fortepian, "Pieśń o bębnie" do słów Zbigniewa Herberta na chór mieszany i zespół instrumentalny, Concertino na gitarę i kwartet smyczkowy, Musica concertante na fortepian i orkiestrę.Jest również twórcą oprawy muzycznej kilku przedstawień teatralnych oraz utworów jazzowych dla Big Bandu Akademii Muzycznej w Łodzi.
Organizacja koncertu & partnerstwo medialne:


Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).