Teatr w kwietniu
14 mrz. 2017 - 11:26 – red. wydania: promocja@rc.fm
Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu
SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ
DUŻA SCENA
Ray Cooney
Mayday /Run for Your Wife!/
Przekład Elżbieta Wozniak, Reżyseria Igor Michalski, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski,/ Wojciech Masacz, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski (gościnnie), Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
Zazwyczaj skłonni jesteśmy myśleć, że życie z nami igra, że sprawia nam niespodzianki i stawia w niewygodnych sytuacjach. Ale czy sami nie stwarzamy podstaw dla takich życiowych scenariuszy? Dowodzi tego sztuka angielskiego komediopisarza Raya Cooneya. Precyzyjnie zaplanowanemu życiu jej bohatera, londyńskiego taksówkarza Johna Smitha, grozi kompletna ruina z powodu przypadkowego wydarzenia. Musi on wykazać się dużym sprytem, niezłym refleksem i sporą wyobraźnią, by wybrnąć z pozornie komicznych opresji, w rzeczywistości zapowiadających nieuchronną katastrofę małżeńską, a nawet dwie katastrofy.
Pojawienie się komedii Raya Cooneya na kaliskiej scenie zapowiada, że zostanie tu na dłużej. Od czasu polskiej prapremiery w 1992 roku sztuka ta była w repertuarze ponad dwudziestu polskich teatrów. Na przedstawieniach Mayday wrocławska publiczność wypełnia widownię Teatru Polskiego od osiemnastu lat!
Premiera: kwiecień 2010 - 100 min Duża Scena
O dziewczynce, która podeptała chleb
Magda Fertacz
na motywach baśni Hansa Christiana Andersena
„Dziewczyna, która podeptała chleb"
Reżyseria Przemysław Jaszczak, Scenografia Zuzanna Srebrna, Kostiumy Adam Królikowski, Muzyka Piotr Klimek, Ruch sceniczny Michał Ratajski, Projekcje Agnieszka Waszczeniuk, Asystentka reżysera Roksana Miner, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Urszula Chrzanowska (gościnnie), Agnieszka Dzięcielska, Jacek Jackowicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Wojciech Masacz, Michał Szostak (gościnnie; debiut aktorski), Marcin Trzęsowski
Amanda rodzi się wściekła. Wściekła na swoich przodków i na przodków ich przodków. Wściekła na to, że żyli i żyją w biedzie i dlatego i ona musi w niej żyć. Amanda nie lubi much i tego, że na nic w domu nie ma pieniędzy, mimo, że rodzice ciężko pracują, starają się, harują. Ale nie stać ich, żeby kupić Amandzie nową sukienkę, czy nowe buty, czy opłacić wymarzone lekcje gry na wiolonczeli. Z tej wściekłości Amanda robi rzeczy brzydkie, bardzo okrutne, których się nie wstydzi. Kiedy rodzice zmuszeni są sprzedać jej ukochaną wiolonczelę, Amanda robi się jeszcze bardziej wściekła i okrutna; postanawia uciec z domu. „Widocznie urodziłam się taka, tłumaczy to sobie. Gdybym tylko umiała grać na wiolonczeli" – wzdycha codziennie Amanda. I to wzdychanie sprawia, że na drodze w nieznane pojawia się Bogata Pani, która zabiera Amandę do swojego świata, daleko od błota, much i jej ubogich rodziców. Czy Amanda znajdzie wreszcie szczęście, którego tak pragnie? Może tak, ale zanim to się stanie będzie musiała zejść do Świata Podziemi, świata, w którym mieszkają cienie każdej żyjącej istoty. Gdzie mieszkają brzydota, skąpstwo, chciwość i nienawiść. Trzymajcie kciuki za Amandę, żeby się jej udało pokonać potężnego przeciwnika, jakim jest jej własny cień.
Premiera: luty 2017 – Duża Scena
Mikołaj Gogol
Rewizor
Przekład Agnieszka Lubomira Piotrowska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski,Scenografia Janusz Mazurczak, Kostiumy Justyna Gwizd
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Bożena Remelska, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Łukasz Konopka, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
Komedia Nikołaja Gogola, której premiera odbyła się w 1836 roku, miała być satyrą na zdemoralizowane mieszczaństwo rosyjskie w czasach Mikołaja I. Tymczasem – mimo upływu lat, przemijania kolejnych ustrojów i głębokich przemian społecznych – okazuje się, że Rewizor nie traci nic ze swojej aktualności, a przedstawiona w nim sytuacja opisuje wciąż spotykane zachowania. W różnych „nudnych mieścinach" ci, którzy nadużywają stanowisk i mają coś na sumieniu, ze strachu przed władzą i przełożonymi gorliwie zabiegają o przychylność i względy. Kiedy sami padną ofiarą podobnego do nich „kombinatora" i „padalca", nie mogą uwierzyć w jego podłość. A tymczasem prawdziwy rewizor już przyjechał...
Premiera: 14 grudnia 2013 Duża Scena
SCENA KAMERALNA
NIEBOskłon / SCENA MALARNIA /
Reżyseria, koncepcja: Alicja Morawska-Rubczak, Scenografia:Barbara Małecka, Muzyka: Wojciech Morawski
Obsada:
Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler
Pochylmy się nad niebem i zanurkujmy w chmurach! Wyruszmy wspólnie w podróż do powietrznego świata, w którym każdy poczuje się lekko i bezpiecznie. Odkryjcie razem z nami to, co znajduje się po drugiej stronie tęczy, poczujcie dotyk słońca, pogłaszczcie mięciutkiego cumulusa, posłuchajcie jak dźwięczy delikatny deszczyk. To najbardziej zachmurzone przedstawienie dostarczy wszystkim wiele radości i niespodzianek. Wspólne odkrywanie tajemnicy podniebnej podróży, to świetna okazja na spędzenie pięknego i kreatywnego czasu wspólnie z dzieckiem.
Przedstawienie NIEBOskłon powstało specjalnie z myślą o najnajmłodszych widzach teatralnych, czyli dzieciach w wieku od kilku miesięcy do trzech lat i jest nie tylko
dostosowane do ich możliwości percepcyjnych, ale również pragnie stymulować ich wyobraźnię, rozwijać kreatywność i pobudzać do działania.
NIEBOskłon to spektakl realizowany przez pasjonatów i twórców niezwykle wrażliwych na tak małych odbiorców. Autorzy spektaklu, specjalizujący się w twórczości dla dzieci do 3 roku życia, chcą sprostać ich wymaganiom i potrzebom oraz wierzą, że teatr dla niemowląt to fascynujący obszar sztuki współczesnej i prawdziwe wyzwanie artystyczne.
Premiera: luty 2015 – Scena Malarnia
PREMIERA PREMIERA PREMIERA
Maria Dąbrowska
Noce i dnie
Adaptacja i reżyseria Seb Majewski; Dramaturgia Tomasz Jękot; Scenografia i kostiumy Karolina Mazur; Muzyka Daniel Pigoński; Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Izabela Beń, Magdalena Jaworska (gościnnie), Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska, Wojciech Masacz, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki
Noce i dnie wracają na kaliską scenę!
Czterdzieści sześć lat po głośnym spektaklu Izabelli Cywińskiej Teatr im. Bogusławskiego znów zaprosi swoich Widzów do uczestniczenia w świecie stworzonym przez Marię Dąbrowską. Noce i dnie to powieść związana z Kaliszem i ziemią kaliską w sposób wyjątkowy. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście biografia autorki – wybitnej pisarki urodzonej i wychowanej w Russowie pod Kaliszem, zdobywającej edukację na kaliskiej pensji. Jednak, co istotniejsze, samo miasto (zwane w powieści Kalińcem) i otaczające je tereny są miejscem akcji dla epickiej sagi przedstawiającej losy książkowej rodziny Niechciców.
Powieść jest szczególną panoramą losów – od powstania styczniowego, aż po pierwsze dni I wojny światowej. To opowieść o mierzeniu się z codzienną prozą życia, osobistymi marzeniami, zmienną rzeczywistością społeczną, wielką historią.
Spektakl, na podstawie autorskiej adaptacji powieści, wyreżyseruje Sebastian Majewski – uznany reżyser, dramatopisarz i dramaturg. W jego dorobku dramaturgicznym szczególną rolę odgrywają sceniczne adaptacje polskiej klasyki – jak na przykład zrealizowana w Narodowym Starym Teatrze Trylogia według Sienkiewicza, czy też Ziemia obiecana na podstawie powieści Reymonta, przygotowana dla Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Reżyser – wraz ze współpracownikami i szóstką aktorów – zaprasza na spotkanie z „emocjonalnie płomienną Barbarą Ostrzeńską, niebiańsko spokojnym Bogumiłem Niechcicem, po ojcu zdyscyplinowaną Agnieszką Niechcic, zaradnie przedsiębiorczą Michaliną Ostrzeńską, rozkochaną Teresą Kociełł, korzystającym z życia Lucjanem Kociełłem i oddanym dla kraju powstańcem Klemensem Klickim".
Premiera 8 kwietnia 2017 Scena Kameralna
Najgorszy człowiek na świecie /Warszawskie Spotkania Teatralne/
Reżyseria i adaptacja Anna Smolar, Kostiumy i scenografia Anna Met, Opracowanie muzyczne oraz światła Rafał Paradowski, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Izabela Beń, Dawid Lipiński, Marcin Trzęsowski, Izabela Wierzbicka
Spektakl to wariacja na temat głośnej książki Małgorzaty Halber – pisarki, dziennikarki, rysowniczki. Autorka, opisując swoje osobiste doświadczenia, mierzy się z tabu kobiecego alkoholizmu, przekracza je, skłania do przyjęcia nieoczywistej perspektywy. Halber traktuje bowiem nałóg jako symptom czegoś głębszego, trudnego do rozpoznania i nazwania, prowokującego do namysłu nad tym, w jaki sposób tworzymy więzi z innymi i z samymi sobą. Kameralny spektakl Anny Smolar stawia w punkcie wyjścia kilka pytań – prostych i podstawowych.
Kim jesteśmy dla siebie?
My, członkowie rodziny, współpracownicy, sąsiedzi, współobywatele?
My twórcy i widzowie, zebrani w jednej sali?
Jak rozmawiamy? Jak słuchamy? Czy pomagamy? Czy pogrążamy?
Czy jesteśmy zależni czy niezależni?
Premiera: Listopad 2016 - Scena KameralnaByłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty
Koncepcja, opracowanie muzyczne, fortepian Tomasz Ratajczak ; Saksofon, klarnet Rafał Gubański; Instrumenty perkusyjne Artur Kowalski ; Przygotowanie wokalne Maria Szczap; Opieka artystyczna Michał Wierzbicki
Śpiewają : Zbigniew Antoniewicz, Lech Wierzbowski
Byłaś serca biciem. Piosenki Andrzeja Zauchy i Marka Grechuty to muzyczna podróż śladami dwóch wielkich artystów polskiej piosenki. Nieoczywiste zestawienie tak różnych twórczości nie jest przypadkowe. Dwie osobowości muzyki powrócą na scenę dzięki dwóm artystom teatru. Głosami aktorów kaliskiego zespołu – Zbigniewa Antoniewicza i Lecha Wierzbowskiego – oraz w towarzystwie nowych aranżacji muzycznych wybrzmią wszystkie odcienie miłości! Zapraszamy na wieczór pełen emocji, wzruszeń i piosenki najwyższej próby.
W repertuarze nie zabraknie największych przebojów Grechuty i Zauchy: Dni, których nie znamy, Wymyśliłem Ciebie, Nie dokazuj czy tytułowej piosenki Byłaś serca biciem.
Scena Inicjatyw Aktorskich
Premiera: Marzec 2017 Scena Malarnia
Partner medialny: radioCENTRUM_106.4
.
Autor:
Personalia
- promocja@rc.fm
Nazwisko:
NEWS nr 2:
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).