Babę zesłał Bóg
12 st. 2019 - 14:17 – red. wydania: promocja@rc.fm
Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu & radioCENTRUM_106.4 zapraszają w sobotę, 2 lutego 2019 roku o godz. 18:00 na koncert karnawałowy. Na scenie Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu w koncercie pt. „Babę zesłał Bóg" usłyszymy przeboje muzyki operowej, operetkowej oraz piosenki kabaretowe, w wykonaniu artystów - solistów łódzkiej i warszawskiej sceny muzycznej.
Bilety: on-line - www.ckis.kalisz.pl lub kasy Centrum - tel.: 62 765 25 52, ul. Łazienna 6, obok Parku Miejskiego, cena: 90 zł
Koncert o kobietach – nie tylko dla kobiet pt.: „Babę zesłał Bóg" prezentować będzie w swej treści różnorodność typów niewieścich opisywanych przez twórców płci męskiej – od kokietek, famme fatale, wyrafinowanych wampów, poprzez wzorowe matki i żony, do bezwzględnych, okrutnych morderczyń. Pojawią się więc:
– groźna i demoniczna, kipiąca piekielną żądzą zemsty Królowa Nocy, bohaterka opery W. A. Mozarta „Czarodziejski flet",
– wesołe, piękne i frywolne bohaterki operetek, jak wędrowna śpiewaczka z operetki „La Perichole" J.J. Offenbacha, czy Adela z „Zemsty nietoperza" Jana Straussa,
– kobiety kochające po grób mimo zdrad, jak w piosenkach międzywojennych kabaretów „Nikt, tylko ty", czy „Człowiek, którego kocham",
– kobiety, które dążą do małżeństwa czy tylko do romansu, jak w utworach z tekstami M. Hemara „Filozofia małżeństwa", „Dieta", czy „Krzyżówka",
– kobiety, którym los dawał i odbierał miłość, m.in. z repertuaru Edith Piaf.
W koncercie wystąpią trzy Panie, a każda z artystek zgodnie ze swoimi predyspozycjami przedstawiać będzie odmienne typy kobiet. Anna Kutkowska - Kass, Królowa Nocy w warszawskiej premierze opery „Czarodziejski flet" Mozarta przywoła na pamięć bohaterki efektownego koloraturowego repertuaru różnych gatunków muzycznych, Jolanta Bobras, która 13 sezonów artystycznego życia poświęciła operze, w tym koncercie będzie się koncentrować na wielkich przebojach przedstawiających kobiety niezwykłe, intrygujące i niebanalne, a znana aktorka teatralna i wokalistka Agnieszka Greinert podjęła się ożywienia zabaw poetycko-satyrycznych Mariana Hemara oraz innych autorów międzywojennych kabaretów. Partnerował im będzie Maciej Makowski – śpiewak operetkowy i wokalista musicalowy Teatru Muzycznego w Łodzi.
Solistom akompaniować będzie sekstet firmowany nazwiskiem Adama Manijaka – Dziekana Katedry Jazzu i Instrumentów Perkusyjnych w Akademii Muzycznej w Łodzi, złożony z instrumentalistów – solistów zaliczanych do elit muzycznych kraju w obsadzie: Maciej Łabecki – skrzypce, Jacek Delong – klarnet i saksofony, Krzysztof Raczyński – akordeon, Bartosz Stępień -kontrabas, Andrzej Delong – perkusja i Taras Hlushko – fortepian. Koncert ubarwi słowem prezenterka radiowa i estradowa Krystyna Pietranek - Kulis.
Anna Kutkowska – Kass – sopran koloraturowy
Absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie. Debiutowała w Operze Narodowej – Teatrze Wielkim w Warszawie w partii Królowej Nocy w premierowym przedstawieniu „Czarodziejski Flet" W.A. Mozarta. Partię tę śpiewała w Operze Narodowej przez kilka sezonów. Zaproszona gościnnie wykonała partię Królowej Nocy w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Teatrze Wielkim w Łodzi. W efekcie współpracy artystycznej z Operą Śląską w Bytomiu zaśpiewała Hannę w operze „Straszny Dwór" Stanisława Moniuszki oraz podczas uroczystości jubileuszowych wielkiego polskiego tenora Wiesława Ochmana wystąpiła w roli Donny Anny w operze „Don Giovanni" W. A. Mozarta w reżyserii W. Ochmana. W międzyczasie wystąpiła w partii Hanny w „Strasznym Dworze" w Operze Narodowej w Warszawie. Wzięła udział w przedstawieniach „Śpiewnika Domowego" (pieśni St. Moniuszki w formie spektaklu) wystawianych przez Operę Narodową w Salach Redutowych. W 2012r. na zamówienie Opery Narodowej przygotowała partię Słowika w operze „Słowik" Igora Strawińskiego.
Występowała pod kierownictwem wybitnych dyrygentów, jak: Kazimierz Kord, Łukasz Borowicz, Tadeusz Serafin, Mieczysław Nowakowski, Tadeusz Wicherek, Andrzej Knapp, Krzysztof Dziewięcki i Peter Vrabel,. Koncertuje w Polsce i zagranicą z recitalami prezentując lirykę wokalną, występowała m.in. w Pradze z Orkiestrą Kameralną Berg śpiewając „Słopiewnie" Karola Szymanowskiego; dwukrotnie wystąpiła z recitalem w Paryżu na zaproszenie Polskiego Stowarzyszenia Historyczno-Literackiego. Bierze udział w koncertach kameralnych i symfonicznych oraz festiwalach muzycznych, jak m.in.: Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Antoninie, Festiwal Moniuszkowski w Białymstoku, Festiwal Nałęczowskie Divertimento, Festiwal Pieśni Polskiej w Wilanowie oraz w festiwalach muzyki współczesnej, jak: XXII Warszawskie Spotkania Muzyczne, Festiwal Muzyki Współczesnej w Sopocie, Festiwal im. W.Lutosławskiego w Lublinie, My Splendid Isolation – festiwal Karola Szymanowskiego w Radomiu i inne.
Jolanta Bobras – sopran
Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie śpiewu ad. Krystyny Rorbach w roku 1998. Już podczas studiów współpracowała z teatrami muzycznymi i dramatycznymi: Teatr Wielki (Łódź), Teatr Powszechny (Radom), Teatr Polski (Poznań), wykonując repertuar operowy, operetkowy, a także partie napisane współcześnie. Uczestniczyła w awangardowych realizacjach teatralnych Krzysztofa Warlikowskiego, Pawła Mykietyna, Krzysztofa Kelma, Zbigniewa Maciaka. W sezonie 1998/1999 była solistką Teatru Muzycznego – Operetki Wrocławskiej, a od roku 2000 jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie debiutowała partią Adeli w „Zemście nietoperza" J. Straussa. Ma na swoim koncie 15 partii wokalnych, z których do najciekawszych zalicza: Eurypides – „Alkestis" – rola tytułowa (Teatr Polski w Poznaniu), muz. Paweł Mykietyn, J. Strauss – „Zemsta nietoperza" – Adela (Teatr Wielki w Łodzi, debiut), F. Poulenc – „Dialogi karmelitanek" – Konstancja (Teatr Wielki w Łodzi – prapremiera polska, Opera Nova w Bydgoszczy – X Bydgoski Festiwal Operowy), W. Gombrowicz – „Tancerz Mecenasa Kraykowskiego" – Księżniczka czardasza, muz. E. Kalman, (Teatr Powszechny w Radomiu – Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski), F. Lehar – „Wesoła Wdówka" – Walentyna (Polska Scena Muzyczna, Sala Kongresowa w Warszawie), G. Donizetti – „Don Pasquale" – Norina (Polska Opera Kameralna), D. Cimarosa – „Impresario w opałach" – Fior di Spina (Teatr Wielki w Łodzi), G. Puccini – „Cyganeria" – Musetta (Teatr Wielki w Łodzi), J. Offenbach – „Opowieści Hoffmanna" – Antonia (Teatr Wielki w Łodzi).
Brała udział w licznych tournée Teatru Wielkiego w Łodzi w Niemczech, Holandii i Austrii. Dokonała nagrań dla TVP3 oraz Telewizji Polonia we współpracy z Polską Operą Kameralną. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Ingrid Kremling i Heleny Łazarskiej. Stale współpracuje z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi. Bierze również udział w prawykonaniach utworów w ramach sesji „Musica moderna". Współpracuje z Filharmonią Łódzką poprzez udział w cyklu „Kolory Polski", wykonuje koncerty kameralne (m. in. „Chopin w dwóch kolorach"). Wykonała partię sopranu solo w „Requiem Wojennym" B. Brittena.
Agnieszka Antonina Greinert – wokal
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w klasie skrzypiec i II stopnia w klasie wokalistyki, po czym podjęła w latach 1991-95 studia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na wydziale aktorskim. Muzyka i aktorstwo stanowią do dziś w jej karierze równoległe nurty realizacji artystycznej. W 1993 roku na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu otrzymała wyróżnienie z rąk samego prof. Aleksandra Bardiniego. W 1996 roku została laureatką I Nagrody na Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie, a w 1999 roku również I Nagrody na Festiwalu Piosenek Agnieszki Osieckiej w Warszawie. W 2002 r. otrzymała wyróżnienie na Festiwalu Estrady w Warszawie. To tylko niektóre dowody uznania za wszechstronny talent i działalność tej artystki.
Pracę sceniczną rozpoczęła już na trzecim roku studiów. Zadebiutowała w muzycznym spektaklu „Brel" na scenie Teatru Nowego w Łodzi, z którym związała się na kilka lat. Spośród licznych ról teatralnych najważniejszą stała się rola Małgorzaty w Mistrzu i Małgorzacie w reż. M. Marczewskiego. Dwa lata po ukończeniu studiów zaproszono Agnieszkę do udziału w musicalu „Siostrunie" w Teatrze Muzycznym w Łodzi z którym współpracuje do dnia dzisiejszego, łącząc swoje muzyczne i teatralne pasje. Ma na swoim koncie współpracę z Teatrem w Radomiu, i z Gliwickim Teatrem Muzycznym, gdzie zagrała w musicalu Grają naszą piosenkę Marvina Hamlischa, w reż. Jacka Chmielnika główną role Soni Walsk. Współpracowała z teatrem dla dzieci Arlekin – z zamiłowaniem i pasją. W ty okresie Jerzy Zelnik zaproponował jej udział w nagraniu „Opowieści z Narnii" C.S. Lewisa. Wspólnie przeczytali całe 7 tomów tego niezwykłego dzieła, które zostało wydane w formie audiobooków.
Agnieszka pokazała nam się z jeszcze innej strony, jako reżyser, autorka scenariuszy programów estradowych („Longplay", „Czekam na jutro", „Agnes de Buenos Aires", „Uśmiechnij się Polaku")i kompozytorka, wiążąc się z muzykami proweniencji jazzowej i rozrywkowej. Od roku 1997 jest wykładowcą łódzkiej Filmówki, gdzie – już w stopniu doktora habilitowanego – z wielką radością oddaje się pracy pedagogicznej.
Maciej Markowski – wokal
Debiutował, jeszcze w czasach studenckich, w Teatrze Wielkim w Łodzi. Od 1998 roku jest solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, występuje w niemal wszystkich pozycjach repertuarowych, m.in. w przedstawieniach musicali Skrzypek na dachu J. Bocka, Zorba J. Kandera, Człowiek z La Manchy M. Leigha i Wonderful Town L. Bernsteina, operetkach Księżniczka czardasza E. Kálmána, Wesoła wdówka F. Lehára i Baron cygański J. Straussa, widowisku Powróćmy jak za dawnych lat, a także w przedstawieniach dla dzieci i licznych koncertach.
Poza teatrem uczestniczy w wielu estradowych projektach artystycznych, m. in. realizowanych przez Agencję Artystyczną CODA w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej, czy Teatru Lutnia.
Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie prof. Jana Kunerta ukończył w 1999 roku, później uczestniczył w Międzynarodowym Kursie Mistrzowskim Techniki i Interpretacji Wokalnej w Radziejowicach, prowadzonym przez prof. Teresę Żylis-Gara.
Autor:
Personalia
- promocja@rc.fm
Nazwisko:
NEWS nr 2:
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).