Fingerstyle Feeling '12
17 maja 2012 - 18:20 – red. wydania: promocja@rc.fm
Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu & Radio Centrum zapraszają na Festiwal FINGERSTYLE FEELING II
Głównymi celami imprezy jest popularyzacja gry na gitarze akustycznej, a także promowanie techniki zwanej fingerstyle.
Nagrodą główną w konkursie jest gitara elektroakustyczna VGS Seria Bayou B-20CE, ufundowana przez opolską firmę GEWA Polska Sp. z o.o.
Konkurs jest jednym z elementów festiwalu. Poza rywalizacją młodych gitarzystów, organizatorzy planują koncerty wirtuozów sześciostrunowego instrumentu, a także warsztaty, podczas których będzie można poznać tajniki gry na gitarze.
Organizatorem festiwalu jest Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu przy wsparciu miasta Kalisza.
Program Festiwal Fingerstyle Feeling II
Piątek, 18 maja
godz. 14:00 - Konkurs dla gitarzystów
godz. 19:00 - koncert Piotra Krępecia
godz. 20:00 - koncert Michała Szczęsnego
godz. 21:00 - koncert Jona Gomma
Sobota, 19 maja
godz. 10:00 - Warsztaty (prowadzą Jon Gomm, Piotr Krępeć, Piotr Słapa, Piotr Restecki)
godz. 19:00 - koncert Piotra Słapy
godz. 20:00 - koncert Piotra Resteckiego
godz. 21:00 - koncert Michała Zygmunta
Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu, ul. Łazienna 6
30 zł - na koncerty w jednym dniu
20 zł - warsztaty
Info o konkursie - KONTAKT:
Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu, Dział Artystyczny
tel. 62 7652 545; fax. 62 767 23 18
62-800 Kalisz, ul. Łazienna 6, Wielkopolska
e-mail: ckisckis.kalisz.pl
Szczegóły oraz Regulamin Konkursu ----------------------------> TUTAJ
WYKONAWCY:
Piotr Krępeć – gitarzysta fingerstyle i kompozytor. Uznany przez Magazyn TopGuitar objawieniem i wielką nadzieją polskiej gitary. O wyjątkowości muzyka świadczą zarówno bogactwo wykorzystywanych przez niego środków artystycznego wyrazu, jak i przejawiający się w jego kompozycjach minimalizm. Wrażliwość charakteryzująca twórcę sprawia, że każdy dźwięk przemawia do słuchacza niebywałą głębią.
Związany z wytwórnią fonograficzną TopRecords. Właściciel P&M MUSIC. Występował oraz prowadził warsztaty na wielu liczących się w Polsce festiwalach m.in.: Acoustic Guitar Show 2010 – 2011, Fingerstyle Feeling 2011, Akustyczeń 2009, FAMA 2008, ATA 2000. Uczestniczył w projektach muzycznych m.in.: Piotr Krępeć & Marek Kazana 2010, Tribute to Ciechowski 2009 (Natalia Grosiak, Adam Jendryczka, Grzegorz Piasecki, Dawid Korbaczyński, Adam Cudak), Tehillim 2008 (Antoni „Ziut” Gralak, Jacek Kochan, Dominik Wania, Aron Blum). Ponadto realizował wydarzenia artystyczne z malarzami Tadeuszem Pfeifferem oraz Andrzejem Cisowskim. W 2011 r. nagrał muzykę do filmów „Święty Dąb” oraz „Święte Błota” w reżyserii Wojciecha Szewczaka.
Piotr Słapa jest pionierem muzyki fingerstyle w Polsce. Swoje umiejętności doskonalił w światowej stolicy muzyki country – Nashville w USA. W 2007 uczestniczył w legendarnym festiwalu gitary fingerstyle ‘Chet Atkins Appreciation Society’. W 2010 został zaproszony na scenę jako gość samego Tommy’ego Emmanuela na 13. Wrocławskim Festiwalu Gitarowym 2010.
Zdobywca nagrody specjalnej równoważnej z I miejscem w najbardziej prestiżowym konkursie gitarowym w Polsce – „Guitar City”. Po raz pierwszy w historii festiwalu i konkursu pierwszą nagrodę otrzymał solista.
Od marca 2008 roku wykładowca gitary akustycznej w branżowym magazynie gitarowym „Gitarzysta”. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny festiwalu gitary akustycznej Acoustic Guitar Show oraz konkursu Acoustic Guitar Battle. Twórca największego polskiego portalu gitarzystów akustycznych – fingerstyle.pl
Występował oraz prowadził warsztaty na większości liczących się festiwali gitarowych i muzycznych w Polsce (m.in. Fingerstyle Feeling w Kaliszu, Summer Guitar Festiwal w Krzyżowej, Ogólnopolskie Dni Artystyczne z Gitarą, Bass Days, Guitar City, Jazzlot w Ostrzeszowie, Re:wizje, Letnie Warsztaty Gitarowe w Muzycznej Owczarni, Jesienny Przeciąg Gitarowy, Targi Music Media).
Piotr jest endorserem znakomitych kapodastrów G7th (jego nazwisko znalazło się na oficjalnej stronie G7th obok takich sław jak Tommy Emmanuel, Bryan Adams, KT Tunstall i James Taylor), australijskich gitar akustycznych Cole Clark, wzmacniaczy Acoustic Image oraz hi-endowych kabli instrumentalnych David Laboga Cables.
Michał Szczęsny - Muzyk mieszkający od kilku lat w Kaliszu. Inicjator oraz organizator święta gitary akustycznej w Kaliszu a mianowicie festiwalu Fingerstyle Feeling. Zdobył wyróżnienie w konkursie Acoustic Guitar Battle dzięki czemu wystąpił na deskach Teatru Rondo w Słupsku w ramach odbywającego się tam Acoustic Guitar Show, którego gwiazdą był pochodzący z Włoch Daniele Bazzani, którego odkrył sam Tommy Emmanuell – legenda Fingerstyle na świecie. Współpracujący na codzień z Pauliną Lendą oraz zespołem Deka Dred. Poza wyróżnieniem na festiwalu w Słupsku Michał Szczęsny zdobył Grand Prix konkursu, którego nagrodą była gitara elektro-akustyczna na T.Burton Festival.
Dzięki tym sukcesom Michał Szczęsny został endorserem gitar marki Furch. Współpracował również m.in. ze Sławkiem Uniatowskim, Robertem Osamem, Matt’em Rivers’em, Kyle’m Harris’em oraz brał udział w różnych sesjach nagraniowych jako muzyk sesyjny.
Piotr Restecki – pochodzący z Kielc gitarzysta, wirtuoz fingerstyle, kompozytor. Uczeń mistrzów takich jak: Paweł Steidl, Thomas Pering, Marco Tamaro. Współpracuje z wieloma artystami sceny polskiej m.in.: z Andrzejem Piasecznym, Markiem Terczem czy Markiem Zygmuntem. Szerszej publiczności dał się poznać m.in. w finale programu muzycznego „Must be the music”. Charyzmatyczny, zdystansowany, o ironicznym poczuciu humoru. Obecnie pracuje nad drugą autorską płytą.
Na casting do programu Polsatu „Must be the music”,który odbył się w Rzeszowie, zaskoczył jurorów grając na gotarze przebój Czesława Niemena „Dziwny jest ten świat”.
W półfinałowym odcinku, Piotr wykonał utwór Bill’ego Haleya „Rock Around The Clock”, który połączył z motywem zorby i flamenco. Jurorzy byłi pod wrażeniem i nagrodzili Piotra czterokrotnym tak.
Po występie usłyszał od Kory, że „tym razem było wystarczająco precyzyjnie”, Ela Zapendowska powiedziała „Szacun”, a Adam Sztaba, że „w tym jest coś z wirtuozerii”. Gitarzysta spodobał się nie tylko jurorom, ale również widzom, którzy swoimi smsami dali mu szansę uczestnictwa w finale show Polsatu.
Sposób jego grania nazywany jest „fingerstyle”, czyli gra na gitarze stwarzająca złudzenie, jakby na scenie zamisat jednego muzyka występował cały zespół. Gry lekcji na gitarze pobierał u gwiazd grających na gitarze m.in. u Pawła Steilda (Czechy), Thomasa Peringa (Niemcy), Marco Tamayo (Kuba), Aleksandra Vinitsky (Rosja), Jamesa Wagnera (Niemcy), Marka Napiórkowskiego.
Ma na koncie debiutancką płytę pt. „Piotr Restecki”.
Michał Zygmunt – Jednoznaczny choć nie łatwy do ujęcia w muzycznych klasyfikacjach. Debiutował w 2008 roku płytą Światy. W recenzjach nazwano wtedy artystę mistrzem akustycznej gitary jazzowej a jego muzykę esencją world jazzu. W 2010 ukazała się nagrana między innymi w Nowym Jorku płyta Organic- owoc fascynacji muzyką świata i surowym brzmieniem gitar akustycznych. Rok 2011 to premiera najnowszej płyty Muzyki – inspirowanej polską muzyką ludową – nagrana wraz z Rolim Mosimannem, szwajacarskim producentem i perkusitą , który współpracował z Faith No More, Bjork, The Young Gods, The The, Smashing Pumpkins, Swans, New Order.
Świetne kompozycje, wysokiej klasy wirtuozeria i muzyczna erudycja Michała Zygmunta to walory docenione zarówno przez dziennikarzy jak publiczność. Koncerty pełne są emocji, lekkości ale i męskiego wdzięku – nie brakuje w nich mocnego uderzenia czy rozmachu. Muzyka w większości zbudowana na etnicznych, tanecznych czy transowych rytmach nie pozostawia słuchacza obojętnym. Nie wiadomo kiedy ustalona konwencja przeradza się w swobodną improwizację w której dużo bluesowego bujania, cygańskiej wirtuozerii i słowiańskiej fantazji. Muzyk żywiołowo gra na nietypowych instrumentach: gitarach akustycznych, barytonowych, rezofonicznych.
Jon Gomm - Gitarzysta akustyczny, autor tekstów, wokalista. Wirtuoz gitary, używający jednej gitary akustycznej do tworzenia dźwięków perkusji, basu i melodii jednocześnie. Łączy elementy bluesa i jazzu, rocka i popu.
Gdy miał 2 lata rodzice kupili mu ukulele, gdyż nie mogli znaleźć gitary wystarczająco małej. W wieku 6 lat zaczął brać lekcje gry na gitarze klasycznej, wtedy też napisał swoją pierwszą piosenkę. Już jako dwunastolatek grał ze swoim ojcem, muzykiem i krytykiem muzycznym, na koncertach bluesowych w rodzinnym mieście Blackpool. Po koncertach muzycy często zatrzymywali się w domu Gommów, gdzie Jon miał możliwość uczyć się grania choćby od takich legend jak Walter Trout, Bob Brozman, Sherman Robertson i Norman Beaker (Jack Bruce band).
Zrezygnował ze studiów na Oxfordzie na rzecz nauki w londyńskim Guitar Institute. Utrzymywał się grając w klubach, pubach, kawiarniach różnorodne rodzaje muzyki.
Przeniósł się do Leeds, żeby na uczelni muzycznej doskonalić sztukę grania jazzu. Jego pasja i wszechstronność pozwoliły mu odkryć jak wiele nowych dźwięków można wydobyć z gitary akustycznej – uderzenie powierzchni, przestrajanie strun. Opracował swoją własną technikę gry. Jego pierwsza, nagrana w warunkach domowych, płyta „Hypertension”, wydana w 2003 wywarła wpływ na wielu innych wykonawców i sprzedała się w ponad dziesięciu tysiącach egzemplarzy i to bez wsparcia ze strony wytwórni płytowych. Filmy w serwisie Youtube są oglądane tysiące razy.
Obecnie koncertuje w Europie, grając na festiwalach od Rzymu do Aten. Przez znawców uważany jest za jednego z bardziej utalentowanych i innowacyjnych gitarzystów akustycznych.
The Sunday Singers- zakochany w królowej Harmonii kwartet wokalny z Kalisza (Eryk Szolc, Adam Michalak, Maria Szczap, Dorota Wróblewska, absolwenci EASM UAM).
„Grupa fachowców z najwyższej półki. Tylko tacy potrafią porwać wyłącznie czterema głosami. Imponują zgraniem, feelingiem i perfekcją wykonawczą.”
Uczestnicy Międzynarodowych Festiwali i Forum Muzycznych m.in. Silesia Sonans w Jeleniej Górze i Non Sola Scripta we Wrocławiu; Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi”, Kaliskich Spotkań Teatralnych („Wiem, że nie wrócisz” w reż. Macieja Grzybowskiego), półfinaliści II edycji „Mam Talent!”. Swoją obecność zaznaczyli m.in. w programach Dzień Dobry TVN ,Gra w Miasta TVP Polonia. Na swoim koncie mają liczne występy z Filharmonią Kaliską, Filharmonią Bałtycką, Orkiestrą Kameralną pod batutą Adama Klocka, koncerty w Polsce i za granicą: Heerhugowaard (Holandia), Hamm (Niemcy), tournee po Chinach (Pekin, Tianjin, Harbin, Qingyang, Xian) i koncerty na EXPO Szanghaj (Chiny). W grudniu 2011r. wydali płytę „Kolędy na Frytkową nutę” w aranżacji Fryderyka Stankiewicza. Mimo, że z założenia śpiewają a capella, obecnie współpracują z Wrocławskim kwartetem jazzowym, przygotowując się do nowego projektu sundayJAZZsingers. W odpowiedzi na zaproszenie zaśpiewają gościnnie w II edycji Fingerstyle Feeling z Michałem Szczęsnym.
Zespół Ocean powstał w 2001 roku we Wrocławiu. Grupa ma na swoim koncie setki zagranych koncertów oraz pięć świetnie przyjętych płyt. Single Oceanu w znaczący sposób zaistniały zarówno w rozgłośniach radiowych, jaki i w telewizyjnych stacjach muzycznych. Do najważniejszych warto zaliczyć takie utwory jak „Dzień Dobry”, „Niekumacje”, „Niecierpliwy dostaje mniej”, „To wszystko czego chcesz” czy „Czas by krzyczeć” promujący nominowany do nagrody Fryderyka album „Cztery”.
Jubileusz zespołu zbiega się w czasie z premierą nowego albumu grupy pod tytułem „Wojna Świń”. Tym razem Ocean postanowił wykonać odważny zwrot stylistyczny i zaskoczyć swoich słuchaczy, oferując im do kości surowe i ekstremalnie energetyczne gitarowe granie. Materiał wzbudził zainteresowanie laureata nagrody Grammy – Vance’a Powell’a, odpowiedzialnego za brzmienie płyt takich artystów jak The White Stripes, The Raconteurs, Kings Of Leon czy The Dead Weather. Płytę zarejestrowano na żywo, co w połączeniu z miksem Powell’a oraz masteringiem legendarnego Richarda Dodd’a (Kings Of Leon, Green Day, Sheryl Crow, Tom Petty, George Harrison), wyniosło Ocean na zupełnie nowy brzmieniowy i artystyczny pułap. Zarówno krytycy jak i fani okrzyknęli płytę jednym z najbardziej zaskakujących wydawnictw tego roku a promujący album singiel „W piekle nie będę sam” dotarł na sam szczyt rockowych list przebojów.
* * *
W piątek w Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu rozpoczął się festiwal gitary akustycznej Fingerstyle Feeling 2012. Na miłośników sześciu strun czekały koncerty najlepszych gitarzystów akustycznych z kraju: wystąpił Piotr Krępeć, Michał Szczęsny wraz z gośćmi specjalnymi The Sunday Singers oraz Ocean, a o 21:00 na scenie pojawił się światowej sławy wirtuoz tego instrumentu Jon Gomm.
Przed koncertami odbył się również konkurs dla gitarzystów, w którym udział wzięło 14 osób z całej Polski, od Sopotu aż po Bielsko-Białą. Jury konkursu w składzie: wiceprezydent Kalisza, Dariusz Grodziński, dyrektor artystyczny festiwalu, gitarzysta Michał Szczęsny oraz gitarzysta Piotr Krępeć nie mieli łatwego zadania. Jak przyznał w rozmowie z Radiem Centrum Michał Szczęsny obrady jury były bardzo burzliwe:
"Poziom konkursu był bardzo wysoki i obrady jury były bardzo, bardzo burzliwe. Gdybyśmy mogli, to tę nagrodę główną przyznalibyśmy pięciu czy nawet sześciu gitarzystom. Niestety nie mogliśmy, musieliśmy przyznać jedno pierwsze miejsce. Myślę, że to też świadczy o tym, jak dużym zainteresowaniem cieszy się fingerstyle w Polsce."
Nagrodę główną, czyli wysokiej klasy gitarę elektroakustyczną otrzymał Michał Łoniewski z Ostrołęki.
fot: Daniel Aleksandrzak
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).