Teatr w grudniu

http://www.teatr.kalisz.pl/?page=repertuar&id=2015-02Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ-------> TUTAJ

DUŻA SCENA

PREMIERA PREMIERA PREMIERA

Diabełek Pawełek
Contes de la rue Broca
Przekład tekstu Barbara Grzegorzewska, Reżyseria, choreografia Mikołaj Mikołajczyk, Asystent reżysera Dariusz Sosiński, Adaptacja, współpraca dramaturgiczna Marcin Cecko, Scenografia, mapping 3D, interaktywne wizualizacje, animacje, kostiumy Artur Lis, Kostiumy Marta Sala, Animacje Eliasz Styrna, String Art. Przemek Podolski, Muzyka Maciej Zakrzewski, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dzięcielska, Krystyna Horodyńska, Izabela Wierzbicka, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Jan Jurkowski (gościnnie), Wojciech Masacz, Łukasz Rochna (tancerz, gościnnie), Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
Słyszeliście kiedyś o diabełku, który chciał być dobry? Diabełek Pawełek zostaje wyrzucony z piekła za zbyt dobre zachowanie i trafia na ziemię - na ulicę Broca, gdzie przeżywa niezwykłe przygody. Główny bohater nieustannie wplątuje się w absurdalne sytuacje, jednak mimo wielu przeciwności losu pozostaje wierny swojemu podstawowemu pragnieniu: bycia dobrym.
Opowiedziana z humorem historia diabełka uczy tolerancji i zaniechania powierzchownych ocen oraz pokazuje siłę osobistej moralnej postawy. Spektakl na podstawie znakomitego opowiadania "Miły Diabełek” z tomu “Opowieści z ulicy Broca” Pierre’a Gripari to propozycja idealna dla tych małych i tych całkiem dużych już dzieci. Gripari pozwala dzieciom inaczej spojrzeć na świat dorosłych, a rodzicom wrócić do przewrotnego świata dzieci.
W spektaklu nie zabraknie realizacyjnych fajerwerków. Oprócz dużej ilości tańca i muzyki widzowie mogą spodziewać się nowych rozwiązań scenograficznych, czyli animacji, interaktywnych wizualizacji i mappingu 3D.
Premiera: grudzień 2014 Duża Scena

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

Ray Cooney
Mayday /Run for Your Wife!/
Przekład Elżbieta Wozniak, Reżyseria Igor Michalski, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski, Marcin Trzęsowski
Zazwyczaj skłonni jesteśmy myśleć, że życie z nami igra, że sprawia nam niespodzianki i stawia w niewygodnych sytuacjach. Ale czy sami nie stwarzamy podstaw dla takich życiowych scenariuszy? Dowodzi tego sztuka angielskiego komediopisarza Raya Cooneya. Precyzyjnie zaplanowanemu życiu jej bohatera, londyńskiego taksówkarza Johna Smitha, grozi kompletna ruina z powodu przypadkowego wydarzenia. Musi on wykazać się dużym sprytem, niezłym refleksem i sporą wyobraźnią, by wybrnąć z pozornie komicznych opresji, w rzeczywistości zapowiadających nieuchronną katastrofę małżeńską, a nawet dwie katastrofy.
Pojawienie się komedii Raya Cooneya na kaliskiej scenie zapowiada, że zostanie tu na dłużej. Od czasu polskiej prapremiery w 1992 roku sztuka ta była w repertuarze ponad dwudziestu polskich teatrów. Na przedstawieniach Mayday wrocławska publiczność wypełnia widownię Teatru Polskiego od osiemnastu lat!
Premiera: kwiecień 2010 - 100 min Duża Scena

Kupiec wenecki
Wg William Shakespeare'a
Przekład Stanisław Barańczak, Adaptacja Adam Nalepa i Jakub Roszkowski
Reżyseria Adam Nalepa, Dramaturgia Jakub Roszkowski, Scenografia i kostiumy Maciej Chojnacki, Choreografia Wiola Fiuk I Patryk Gacki, Muzyka Marcin Mirowski, Szermierka Waldemar Wilhelm
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Bożena Remelska, Krystian Durman (debiut), Jarosław Dziedzic, Michał Grzybowski, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Marcin Trzęsowski, Michał Werzbicki, Lech Wierzbowski
Gdy zabraliśmy się za adaptację Kupca weneckiego Szekspira, bardzo szybko ujawniła nam się dychotomia pomiędzy tym, jakie problemy i tematy nasuwa nam ta historia, a co literalnie zapisane jest w tekście. Pytanie: „Jak to dziś wystawić?", zmieniło się więc szybko w: „Jak my możemy z Kupcem dzisiaj dyskutować?" Co wciąż wydaje nam się w nim ponadczasowe i uniwersalne, a co budzi nasze wątpliwości, co uważamy dziś za przestarzałe, a z czym w ogóle się nie zgadzamy? Gdyby wziąć po prostu tekst Szekspira i zagrać go „po literach", powstałaby najprawdopodobniej dosyć dziwna i mało śmieszna komedia romantyczna o wyraźnym wydźwięku antysemickim. Gdy jednak zaczerpnąć z oryginału pionki i karty zdarzeń, ale wrzucić je na nową planszę, dodając własne zasady gry, powstaje zupełnie nowy świat, zupełnie nowa rozgrywka. Czy spodobałaby się Szekspirowi? Tak. Nie. Zresztą – kto to może wiedzieć? Ważne, by była bliska nam. By nas śmieszyła, przerażała i dotykała.
Jakub Roszkowski

Premiera: 10 maja 2014 Duża Scena

SCENA KAMERALNA

Tadek Niejadek
wg Wandy Chotomskiej
Reżyseria i oprawa muzyczna Małgorzata Kałędkiewicz, Kompozycja piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś, Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...
- któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia Tadek Niejadek. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.

Premiera: grudzień 2012 - 45 min Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).