Listopadowy Teatr

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ--------->TUTAJ

DUŻA SCENA

Piotruś Pan wg Peter Pan Jamesa Matthew Barriego
w przekładzie M. Słomczyńskiego
Adaptacja tekstu i reżyseria Michał Derlatka, Dramaturgia Jorge Gallardo Altamirano, Scenografia, kostiumy, lalki Michał Dracz, Muzyka KARBIDO (Igor Gawlikowski, Michał Otwinowski), Ruch sceniczny Krzysztof Baliński, Reżyseria światła Alicja Pietrucka
Obsada:
Izabela Beń, Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
oraz
Błażej Bażant, Łukasz Bończyk, Wiktor i Igor Jędrusik, Kacper Goździewicz, Mateusz Grabiński, Kacper Lazarek, Jakub Mróz, Adam Paczkowski, Sebastian Pawlak, Maciek Pietrasik, Jakub Zachara
Scenariusz przedstawienia Piotruś Pan, czyli żegnaj Nibylandio oparty jest na znanej od stu lat książce Jamesa Matthew Barriego w przekładzie Macieja Słomczyńskiego Przygody Piotrusia Pana, której akcja rozgrywa się w krainie dziecięcej szczęśliwości
– Nibylandii. Nie obowiązują w niej prawa respektowane przez dorosłych, a jej granice wyznacza jedynie wyobraźnia małych bohaterów. Życie w Nibylandii to ciąg nieustannych przygód i wywołujących dreszcz strachu spotkań z zagrażającymi jej piratami. Tytułowy bohater jest chłopcem, który nigdy nie dorasta i to on wraz z wróżką Dzwoneczkiem jest przewodnikiem po tajemniczej krainie, nauczycielem latania oraz sprawcą niewiarygodnych przygód. Choć wszystkich jego towarzyszy
czeka dorosłość i pożegnanie z Nibylandią, opuszczą tę czarowną krainę z doświadczeniami przydatnymi w dorosłym życiu – potrafią docenić przyjaźń, lojalność i bezpieczeństwo rodzinnego domu.
Premiera: październik 2011 Duża Scena

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

Francis Veber
Plotka / Le Placard/
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia i kostiumy Wojciech Stefaniak
Obsada
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Izabela Piątkowska, Zbigniew Antoniewicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Bartłomiej Grzesznik/Stefan Kucharski
Plotka to spektakl, który ujawnia jak łatwo ulegamy mechanizmom interesownego myślenia po to by podołać współczesnemu wymaganiu atrakcyjności. W naszym świecie szczerość, szlachetność i prostoduszność nie mają racji bytu. Asertywność jest potężną siłą. Liczy się tylko efekt, choćby iść "po trupach"! Bohaterem jest przeciętny, normalny facet. Grozi mu utrata pracy, odchodzi od niego żona - życie wymyka mu się z rąk. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co można wtedy zrobić? Czy dopiero gdy stracimy wszystko, stajemy się zdolni do czegokolwiek? Bohater Plotki nie mając nic do stracenia decyduje się na ryzykowny krok, który uruchamia serię absurdalnych i chwilami zabawnych zdarzeń. On nadal pozostaje tym samym nieśmiałym człowiekiem. To, co się zmienia, to spojrzenia innych...
Premiera: grudzień 2012 - Duża Scena

Mikołaj Gogol
Rewizor
Przekład Agnieszka Lubomira Piotrowska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia Janusz Mazurczak, Kostiumy Justyna Gwizd
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Bożena Remelska, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Łukasz Konopka, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
Komedia Nikołaja Gogola, której premiera odbyła się w 1836 roku, miała być satyrą na zdemoralizowane mieszczaństwo rosyjskie w czasach Mikołaja I. Tymczasem – mimo upływu lat, przemijania kolejnych ustrojów i głębokich przemian społecznych – okazuje się, że Rewizor nie traci nic ze swojej aktualności, a przedstawiona w nim sytuacja opisuje wciąż spotykane zachowania. W różnych „nudnych mieścinach" ci, którzy nadużywają stanowisk i mają coś na sumieniu, ze strachu przed władzą i przełożonymi gorliwie zabiegają o przychylność i względy. Kiedy sami padną ofiarą podobnego do nich „kombinatora" i „padalca", nie mogą uwierzyć w jego podłość. A tymczasem prawdziwy rewizor już przyjechał...
Premiera: 14 grudnia 2013 Duża Scena

SCENA KAMERALNA


Lars von Trier, Peter Asmussen, David Pirie
Przełamując fale Breaking the Waves
Przekład Sara Celler-Jezierska, Adaptator Vivian Nielson, Opracowanie tekstu i reżyseria Maciej Podstawny, Scenografia i kostiumy Kaja Migdałek, Muzyka Anna Stela, Projekcje i światła Tomasz Ziółkowski, Asystent przy produkcji filmu Maria Górna-Marcinkiewicz, Asystent reżysera Łukasz Zaleski
Obsada
Izabela Beń, Sara Celler- Jezierska, Małgorzata Kałędkiewicz, Bożena Remelska, Dobromir Dymecki, Remigiusz Jankowski, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Michał Wierzbicki
Przedstawienie Macieja Podstawnego Przełamując fale oparte zostało na adaptacji scenariusza filmu Larsa von Triera, który powstał we współpracy z duńskim dramatopisarzem Peterem Asmussenem i scenarzystą Davidem Pirie. Film von Triera w 1996 roku wziął udział w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, gdzie zdobył Grand Prix, przynosząc jednocześnie światowy rozgłos reżyserowi. Twórczość filmową von Triera zwykło się układać w cykle. Przełamując fale byłoby więc pierwszą częścią trylogii złotego serca, w której skład wchodzą również Idioci oraz Tańcząc w ciemnościach. Te trzy filmy łączy temat ekstremalnych zachowań człowieka, spotykających się z odrzuceniem ze strony społeczeństwa, a także perwersji i obrazoburstwa, pojmowanych przez bohaterów jako czynienie dobra.
Polska prapremiera: październik 2012 - 120 min Scena Kameralna
Przedstawienie przeznaczone dla widzów od 16 lat!
Wystawiono we współpracy z Nordiska Aps, Kopenhaga za pośrednictwem Agencji ADiT.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
NAGRODY:
- Nagroda Główna 4. Koszalińskich Konfrontacji Młodych „m-teatr" 2013 dla Macieja Podstawnego za reżyserię
- Wyróżnienia Aktorskie dla Sary Celler-Jezierskiej za rolę Bess McNeill na 53. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych w Kaliszu

Tadek Niejadek
wg Wandy Chotomskiej
Reżyseria i oprawa muzyczna Małgorzata Kałędkiewicz, Kompozycja piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś, Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...
- któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia Tadek Niejadek. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 - 45 min Scena Kameralna

Pszczółka Majka
na motywach serialu animowanego Pszczółka Maja
Reżyseria, scenariusz Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska Opracowanie muzyczne Patryk Pałaś, Daniel Gwiaździński
Obsada
Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska
Wyobraźcie sobie kolorową łąkę w środku letniego, sennego popołudnia! Wyobraźcie sobie cykanie świerszczy, bzyczenie trzmieli i wesoły śpiew świergotka łąkowego! Poczujcie ciepły podmuch wiatru i zapach najsmaczniejszego miodu w okolicy! Pszczółka Majka i jej przyjaciel Grubcio zapraszają na spotkanie ze światem polnych zwierzątek, z których te mniejsze często potrzebują pomocy i dobrej rady. W pouczających przygodach rezolutnej pszczółki weźmie również udział zmęczony żuczek, muzykalna pajęczyca, najmądrzejsza ze wszystkich pań ślimakowych i drużyna rozbrykanych mrówek.
Premiera: marzec 2010 - 50 min Scena Kameralna

Rodrigo Garcia
Versus
Przekład Agnieszka Stachurska, Reżyseria i światła Szymon Kaczmarek, Dramaturgia i opracowanie muzyczne Żelisław Żelisławski, Scenografia i kostiumy Kaja Migdałek
Obsada
Izabela Beń, Monika Kępka, Piotr Domalewski, Jan Jurkowski, Michał Wierzbicki
Versus Rodrigo Garcíi, współczesnego reżysera i dramatopisarza hiszpańskiego, to pewien rodzaj sieci zarzuconej na innych reżyserów i na widzów. Ten poetycki esej o życiu, a raczej o potworności życia, rozpisany został na dziewiętnaście sekwencji – strumieni tekstu, monologów i pozornych dialogów, będących komentarzem do relacji między ludźmi, do tego, co intymne i prywatne, ale zarazem co ma odniesienia uniwersalne. García uważa, że „życie toczy się ukradkiem – teatr powinien oddawać jego tajemnice, a nie pospolitość, jak to zwykle bywa". Tajemnice życia, które odsłania jego teatr, to przemoc, jakiej doznajemy od najbliższych, to mylenie miłości z potrzebą towarzystwa i pociągiem seksualnym, to zatrata instynktu samozachowawczego, którego więcej ma bita małpa niż cywilizowany człowiek.
W przedstawieniu żarliwe monologi Garcii wypowiadać będą postacie psychopatów i seryjnych morderców – najokrutniejszych krytyków człowieczeństwa i społeczeństwa – potępianych i izolowanych w przestrzeni prawa, ale stanowiących przedmiot fascynacji w przestrzeni naszej zbiorowej wyobraźni, karmiącej się strachem i władzą sądzenia. Według statystyk psychopaci stanowią obecnie od 1 do 2 procent populacji. Jednak czy współczesny świat, w którym cechy psychopatyczne (egoizm, powierzchowny urok, brak empatii i trwałych międzyludzkich więzi) stanowią gwarancję życiowego sukcesu, nie zaczyna psychopatów wychowywać? Czy to co kiedyś wydawało się wypadkiem przy pracy nie staje się powoli naczelną regułą? Czy fakt, że tak często kierujemy nasze spojrzenia w stronę psychopatów, jest po prostu częścią odwiecznej fascynacji złem, czy może czymś więcej: badawczym przyglądaniem się kolejnemu stadium ewolucji. Ludzkości, która nadchodzi.
Premiera: 7 grudnia 2013 Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).