Styczeń w teatrze

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ

DUŻA SCENA


Francis Veber
Plotka / Le Placard/
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia i kostiumy Wojciech Stefaniak
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Izabela Piątkowska, Zbigniew Antoniewicz, Łukasz Kaczmarek, Michał Grzybowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, BartłomiejGrzesznik/ Stefan Kucharski
Plotka to spektakl, który ujawnia jak łatwo ulegamy mechanizmom interesownego myślenia po to by podołać współczesnemu wymaganiu atrakcyjności. W naszym świecie szczerość, szlachetność i prostoduszność nie mają racji bytu. Asertywność jest potężną siłą. Liczy się tylko efekt, choćby iść "po trupach"! Bohaterem jest przeciętny, normalny facet. Grozi mu utrata pracy, odchodzi od niego żona - życie wymyka mu się z rąk. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co można wtedy zrobić? Czy dopiero gdy stracimy wszystko, stajemy się zdolni do czegokolwiek? Bohater Plotki nie mając nic do stracenia decyduje się na ryzykowny krok, który uruchamia serię absurdalnych i chwilami zabawnych zdarzeń. On nadal pozostaje tym samym nieśmiałym człowiekiem. To, co się zmienia, to spojrzenia innych...
Premiera: grudzień 2012 - Duża Scena

Mikołaj Gogol
Rewizor
Przekład Agnieszka Lubomira Piotrowska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski,Scenografia Janusz Mazurczak, Kostiumy Justyna Gwizd
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Bożena Remelska, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Łukasz Konopka, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
Komedia Nikołaja Gogola, której premiera odbyła się w 1836 roku, miała być satyrą na zdemoralizowane mieszczaństwo rosyjskie w czasach Mikołaja I. Tymczasem – mimo upływu lat, przemijania kolejnych ustrojów i głębokich przemian społecznych – okazuje się, że Rewizor nie traci nic ze swojej aktualności, a przedstawiona w nim sytuacja opisuje wciąż spotykane zachowania. W różnych „nudnych mieścinach" ci, którzy nadużywają stanowisk i mają coś na sumieniu, ze strachu przed władzą i przełożonymi gorliwie zabiegają o przychylność i względy. Kiedy sami padną ofiarą podobnego do nich „kombinatora" i „padalca", nie mogą uwierzyć w jego podłość. A tymczasem prawdziwy rewizor już przyjechał...
Premiera: 14 grudnia 2013 Duża Scena

William Szekspir
„Tragedia Coriolanusa”
Przekład Maciej Słomczyński, Reżyseria Marta Streker, Dramaturgia/asystent reżysera Konrad Hetel, Scenografia Anna Trzpis McLean, Kostiumy Julia Kosmynka,
Muzyka Paweł Głosz, Światło Artur Sienicki, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Zbigniew Antoniewicz, Agnieszka Dzięcielska , Michał Grzybowski, Łukasz Kaczmarek, Teresa Kowalik (gościnnie; debiut aktorski), Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler , Kama Kowalewska, Wojciech Masacz, Bożena Remelska, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
„Równie dobrze możecie wznieść kije przeciw Niebiosom, jak przeciw państwu, które pójdzie swoją drogą…” Gdzie rozchodzą się drogi wielkich wodzów i ich poddanych, tam musi dojść do tragedii. Przekona się o tym Caius Martius, gdy z pola bitwy trafi prosto na arenę wielkiej polityki, a tu walczy się orężem potężniejszym i bardziej niebezpiecznym od stali – słowami. Do samego końca nie uda mu się zrozumieć reguł tej gry, w której żadne rozdanie nie jest sprawiedliwe, a wszystkie karty są znaczone. Na własnej skórze przyjdzie mu odczuć niewdzięczność tych, których tak długo bronił, ale o których względy nigdy nie umiał zabiegać. Bo imperiami nie rządzą ci, którzy je budowali, a o losach państw decydują szczurze interesy i szepty za kulisami wielkich wydarzeń. Gorzka lekcja Szekspira: wybitna jednostka w starciu ze społeczeństwem z góry skazana jest na porażkę. Bo historia uczy – ale zabija swoich uczniów
Premiera: październik 2016 - Duża Scena
Miasto pustych pianin
Zapraszamy do Miasta Pustych Pianin - krainy całkowicie fantastycznej, w której jednak rozpoznają Państwo znajome elementy.
Miejsce akcji - las, może dżungla, wielka sala koncertowa czy też muzyczna biblioteka. Czas - taki, w którym rynek skolonizował zarówno rozrywkę, jak i sztukę.
Akcja - pełna zwrotów, czasem groźnych i niespodziewanych. W tym Mieście spotkacie Księżniczkę i Rosomaka - dwójkę włóczęgów bez pamięci i tożsamości, dwa uciekające Pianina, które okażą się być dezerterami z konsumpcyjnego społeczeństwa. Spotkacie też trzy inne Pianina, które by uciec odwagi nie mają, grają zatem muzykę podszytą upiornym kompromisem. Będą tam też prorocy - oświecone Muchomory, no i przede wszystkim zła Czarownica ukrywająca się niekiedy pod postacią Białej Wiedźmy, wraz z jej budzącym noise'owy (hałaśliwy) postrach Pianobotem. W tej całkowicie fantastycznej krainie, choć niebezpiecznie, na pewno będzie bajecznie.
Antynuda, autoparodia i przede wszystkim zabawa, która tylko jeśli może to ożywa i w powietrze wysadza wszystko co spetryfikowane - to hasła klucze do tej fantastycznej opowieści muzycznej.
Partytura po wielkim muzycznym archiwum dryfuje jednak z prędkością ponaddźwiękową i w pewnym momencie pytania, które postawicie sobie na początku - o wzajemne relacje i interwencje między kulturą niską a wysoką, o to czy lepiej jest być człowiekiem czy instrumentem, zejdą na plan dalszy, a w ich miejsce pojawią się inne: KIEDY OSTATNI RAZ ŚPIEWAŁEŚ I TAŃCZYŁEŚ?
Reżyseria Lena Frankiewicz, Tekst, konsultacje dramaturgiczne Mateusz Pakuła, Muzyka Kamil Pater, Scenografia Marcin Chlanda, Kostiumy Arek Ślesiński, Ruch
Izabela Chlewińska, Warsztaty wokalne, Barbara Mossor –Wilińska, Asystent reżysera Maja Wachowska, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Zbigniew Antoniewicz, Agnieszka Dzięcielska, Michał Grzybowski, Dawid Lipiński, Wojciech Masacz, Maja Wachowska, Michał Wierzbicki,
Lech Wierzbowski, Tomasz Ratajczak - akompaniament
Premiera Październik 2015 Duża Scena

SCENA KAMERALNA
NIEBOskłon / SCENA MALARNIA /
Reżyseria, koncepcja: Alicja Morawska-Rubczak, Scenografia:Barbara Małecka, Muzyka: Wojciech Morawski
Obsada:
Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler
Pochylmy się nad niebem i zanurkujmy w chmurach! Wyruszmy wspólnie w podróż do powietrznego świata, w którym każdy poczuje się lekko i bezpiecznie. Odkryjcie razem z nami to, co znajduje się po drugiej stronie tęczy, poczujcie dotyk słońca, pogłaszczcie mięciutkiego cumulusa, posłuchajcie jak dźwięczy delikatny deszczyk. To najbardziej zachmurzone przedstawienie dostarczy wszystkim wiele radości i niespodzianek. Wspólne odkrywanie tajemnicy podniebnej podróży, to świetna okazja na spędzenie pięknego i kreatywnego czasu wspólnie z dzieckiem.
Przedstawienie NIEBOskłon powstało specjalnie z myślą o najnajmłodszych widzach teatralnych, czyli dzieciach w wieku od kilku miesięcy do trzech lat i jest nie tylko
dostosowane do ich możliwości percepcyjnych, ale również pragnie stymulować ich wyobraźnię, rozwijać kreatywność i pobudzać do działania.
NIEBOskłon to spektakl realizowany przez pasjonatów i twórców niezwykle wrażliwych na tak małych odbiorców. Autorzy spektaklu, specjalizujący się w twórczości dla dzieci do 3 roku życia, chcą sprostać ich wymaganiom i potrzebom oraz wierzą, że teatr dla niemowląt to fascynujący obszar sztuki współczesnej i prawdziwe wyzwanie artystyczne.
Premiera: luty 2015 – Scena Malarnia
Siostra i cień
Reżyseria, tekst Joanna Gerigk, Scenografia i kostiumy Jan Polivka, Muzyka Sebastian Ładyżyński, Efekty wizualne Krzysztof Kiziewicz, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Kama Kowalewska, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki
„Dzieci myślą, że dorośli wiedzą wszystko, aż do dnia kiedy, pytając o śmierć, spostrzegają, że albo dorośli boją się mówić o śmierci, albo, jeśli mówią prawdę, nic o śmierci nie wiedzą.
Tego dnia dzieci czują, że dorośli właściwie, nie z własnej winy, ich nie rozumieją. Tego dnia dzieci zaczynają pojmować, że żyć to coś bardzo dziwnego, ponieważ nikt nie rozumie, co to znaczy.”
Françoise Dolto „Dzieciństwo”
„Siostra i cień” to spektakl przeznaczony dla młodych widzów, a także ich rodziców.
Historia o siostrzanej miłości i stracie, opowiadana z perspektywy tych, którzy zostają i żyją dalej.
Kiedy jedna z bliźniaczek umiera, przy drugiej pozostaje jej cień. Dalej można się bawić. Tylko niektóre zabawy okazują się za trudne, na przykład zjadanie pączka na czas. Wszystko zmienia pojawienie się intrygującego, kulawego kangura z sąsiedztwa. Twórcy spektaklu chcą podjąć z młodymi widzami delikatną rozmowę na trudny temat. Bez strachu i tabu, w pogodnym tonie. Poprzez zabawę światłem i cieniem, w rytmie muzyki na fortepian, kontrabas i harfę celtycką, w scenografii inspirowanej twórczością Marca Chagalla.
Premiera Kwiecień 2016 - Scena Kameralna
Najgorszy człowiek na świecie
Reżyseria i adaptacja Anna Smolar, Kostiumy i scenografia Anna Met, Opracowanie muzyczne oraz światła Rafał Paradowski, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Izabela Beń, Dawid Lipiński, Marcin Trzęsowski, Izabela Wierzbicka
Spektakl to wariacja na temat głośnej książki Małgorzaty Halber – pisarki, dziennikarki, rysowniczki. Autorka, opisując swoje osobiste doświadczenia, mierzy się z tabu kobiecego alkoholizmu, przekracza je, skłania do przyjęcia nieoczywistej perspektywy. Halber traktuje bowiem nałóg jako symptom czegoś głębszego, trudnego do rozpoznania i nazwania, prowokującego do namysłu nad tym, w jaki sposób tworzymy więzi z innymi i z samymi sobą. Kameralny spektakl Anny Smolar stawia w punkcie wyjścia kilka pytań – prostych i podstawowych.
Kim jesteśmy dla siebie?
My, członkowie rodziny, współpracownicy, sąsiedzi, współobywatele?
My twórcy i widzowie, zebrani w jednej sali?
Jak rozmawiamy? Jak słuchamy? Czy pomagamy? Czy pogrążamy?
Czy jesteśmy zależni czy niezależni?
Premiera: Listopad 2016 - Scena KameralnaK. albo wspomnienie z miasta
Reżyseria Weronika Szczawińska, Tekst i dramaturgia Agnieszka Jakimiak, Kostiumy i aranżacja przestrzeni Dagny Szwed, Kompozycja muzyki i przygotowanie wokalne aktorów Krzysztof Kaliski, Instalacje dźwiękowe Maciej Szymborski, Asystent reżyserki Mateusz Atman, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Agnieszka Dzięcielska, Ewa Kibler, Dawid Lipiński, Wojciech Masacz, Marcin Trzęsowski, Maja Wachowska
Niektóre polskie miasta prowadzą podwójne życie. Jedno życie, widzialne i słyszalne dla wszystkich mieszkańców i dla każdej przyjezdnej osoby, zdaje się toczyć tu i teraz. Drugie życie, kiedyś głośne i wyraziste, prowadzone przez ludzi i miejsca, po których pozostały tylko ślady, toczy się podskórnym nurtem, obecnie ledwo zauważalnym. Van Der i Marco Polo — architekt i podróżnik znani ze spektaklu „Klęski w dziejach miasta” — trafiają do K., miasta naznaczonego nieobecnością i dziwnym brakiem. Do K. sprowadza ich zagadkowe zlecenie, którego podejmują się już nie jako wędrowcy, ale detektywi. Nie wiedzą kto ich wzywał i nie do końca rozumieją cel swojej misji. Podążają tropem niepokojących miasto dźwięków.
„K. albo wspomnienie z miasta” to opowieść o fantomowym życiu pewnej społeczności. Opowieść o niepamięci i wywoływaniu wspomnień. Historia o pomieszaniu czasów. Emocjonalne śledztwo prowadzone w widzialnym mieście nawiedzanym przez niewidzialną przeszłość. Spektakl, łączący teatralność z muzyczną instalacją i elementami słuchowiska na żywo, stawia pytania o widmowy charakter naszej teraźniejszości. O życie w mieście, z którego zniknęła jedna trzecia mieszkańców. Mieście, którego osiemsetletni kształt został unicestwiony na zawsze i bezpowrotnie.
Premiera: Czerwiec 2016 - Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum106.4 & www.GazetaKaliska.pl

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: krysiak@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).