Kwiecień w Teatrze

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ

Miasto pustych pianin
Reżyseria Lena Frankiewicz, Tekst, konsultacje dramaturgiczne Mateusz Pakuła, Muzyka Kamil Pater, Scenografia Marcin Chlanda, Kostiumy Arek Ślesiński, Ruch Izabela Chlewińska, Warsztaty wokalne, Barbara Mossor –Wilińska, Asystent reżysera Maja Wachowska, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Zbigniew Antoniewicz, Agnieszka Dzięcielska, Michał Grzybowski, Dawid Lipiński, Wojciech Masacz, Maja Wachowska, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Tomasz Ratajczak - akompaniament
Zapraszamy do Miasta Pustych Pianin - krainy całkowicie fantastycznej, w której jednak rozpoznają Państwo znajome elementy.
Miejsce akcji - las, może dżungla, wielka sala koncertowa czy też muzyczna biblioteka. Czas - taki, w którym rynek skolonizował zarówno rozrywkę, jak i sztukę.
Akcja - pełna zwrotów, czasem groźnych i niespodziewanych. W tym Mieście spotkacie Księżniczkę i Rosomaka - dwójkę włóczęgów bez pamięci i tożsamości, dwa uciekające Pianina, które okażą się być dezerterami z konsumpcyjnego społeczeństwa. Spotkacie też trzy inne Pianina, które by uciec odwagi nie mają, grają zatem muzykę podszytą upiornym kompromisem. Będą tam też prorocy - oświecone Muchomory, no i przede wszystkim zła Czarownica ukrywająca się niekiedy pod postacią Białej Wiedźmy, wraz z jej budzącym noise'owy (hałaśliwy) postrach Pianobotem. W tej całkowicie fantastycznej krainie, choć niebezpiecznie, na pewno będzie bajecznie.
Antynuda, autoparodia i przede wszystkim zabawa, która tylko jeśli może to ożywa i w powietrze wysadza wszystko co spetryfikowane - to hasła klucze do tej fantastycznej opowieści muzycznej. Partytura po wielkim muzycznym archiwum dryfuje jednak z prędkością ponaddźwiękową i w pewnym momencie pytania, które postawicie sobie na początku - o wzajemne relacje i interwencje między kulturą niską a wysoką, o to czy lepiej jest być człowiekiem czy instrumentem, zejdą na plan dalszy, a w ich miejsce pojawią się inne: KIEDY OSTATNI RAZ ŚPIEWAŁEŚ I TAŃCZYŁEŚ?
Premiera Październik 2015 - Duża Scena

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną
Dorota Masłowska
Reżyseria Remigiusz Brzyk , Adaptacja tekstu, dramaturgia Michał Pabian, Scenografia, kostiumy Iga Słupska, Szymon Szewczyk, Opracowanie muzyczne Maciej Mido, Asystent reżysera Zbigniew Antoniewicz, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Bożena Remelska, Maja Wachowska (debiut), Zbigniew Antoniewicz, Dawid Lipiński (debiut), Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Michał Wierzbicki
Spektakl Remigiusza Brzyka (ubiegłorocznego zdobywcy reżyserskiego Lauru Konrada) to prapremierowe wystawienie słynnej powieści Doroty Masłowskiej. Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną, jedna z najważniejszych pozycji polskiej literatury najnowszej, zostanie zaadaptowana na scenę przez dramaturga Michała Pabiana. Twórcy spektaklu dostrzegają w książce Masłowskiej subtelną analizę społeczeństwa, które doświadczyło zbyt gwałtownej transformacji i nie do końca potrafi odnaleźć się w przestrzeni pozornie nieograniczonej wolności. Silny i inni bohaterowie spektaklu to mieszkańcy świata, w którym historia wykonała krok wstecz, skutkując symboliczną „wojną" społeczną. Opowieść o zagubieniu w nowej rzeczywistości popłynie w rytmie języka Doroty Masłowskiej - groteskowego, poetyckiego, niepowtarzalnego.
Premiera Maj 2015 - Duża Scena

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

SCENA KAMERALNA

Czarodziejskie sztuczki (wg Stoliczku, nakryj się! W. i J. Grimm)
Adaptacja sceniczna Dariusz Sosiński, Kostiumy Ewa Kibler, Muzyka Marcin "Sosna" Sosiński, Oprawa, nagranie i fx Studio "Sonda"
Obsada: Dariusz Sosiński, Lech Wierzbowski, Ewa Kibler
....Kiedy w piękne słoneczne południe powracający do domu pan Janek ujrzał gospodę "Pod kogutem", zapragnął odpocząć chwilkę przed dalszą drogą. Wtedy źli gospodarze w chytry sposób przywłaszczają sobie czarodziejskie sztuczki, jakie otrzymał pan Janek za swoja ciężką pracę od starego dziadka z siwą brodą. W końcu jednak zło zostaje ukarane, a sprawiedliwość zwycięża! Jest to bardzo pouczająca opowieść według bajki Stoliczku, nakryj się! Wilhelma i Jakuba Grimm dla widzów od 3 do 103 lat.
Czas trwania spektaklu 45 min. - Scena Kameralna.Stanisław Dobrzański i Julian Tuwim
Żołnierz Królowej Madagaskaru
Reżyseria: Cezary Tomaszewski, Dramaturgia: Justyna Wąsik, Scenografia i kostiumy: Bracia / Agnieszka Klepacka, Maciek Chorąży, Światła i video:Antek Grałek, inspicjent: Elżbieta Kaczmarek
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch, Kama Kowalewska, Bożena Remelska, Izabela Wierzbicka, Dawid Lipiński, Wojciech Masacz, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski, Milena Antoniewicz
Żołnierz królowej Madagaskaru to wyprawa do świata teatru, którego już nie ma. Wyprawa do świata zakazanych przyjemności, pragnień w stylu retro, podejrzanie błahych marzeń, rewiowych emocji i olśnień w wersji variété. Żołnierz królowej Madagaskaru, dziewiętnastowieczna farsa Stanisława Dobrzańskiego przerobiona przez Juliana Tuwima na „szlagier pierwszej klasy" - a następnie przepisana przez Jeremiego Przyborę i Jerzego Zarzyckiego na scenariusz filmowy, to sztuka, której sceniczna tradycja polega na adaptowaniu jej do lokalnych i aktualnych warunków. Dlatego twórcy kaliskiego spektaklu remiksują tę popularną „wesołą przygodę ze śpiewami i tańcami", żelazną pozycję rozrywkowych repertuarów. Skomplikowana intryga Żołnierza, której szlak biegnie między innymi przez teatralne garderoby, toczy się w rytm melodyjnych piosenek i bezkompromisowych żartów. Twórcy spektaklu podejmują grę z farsową estetyką, aby postawić pytania o mechanizmy teatralności i siłę konwencji, która uznana została za przyjemność wstydliwą. Eksplorują zakamarki mieszczańskiego gustu, aby odkryć rzeczywistość zapisaną w farsowej partyturze. Żołnierz królowej Madagaskaru to również opowieść muzyczna, kolejna w kaliskim
repertuarze próba stworzenia autorskiej wersji muzycznego teatru.
Premiera Grudzień 2015 - Scena Kameralna

Agnieszka Jakimiak
Klęski w dziejach miasta
Reżyseria Weronika Szczawińska, Tekst i dramaturgia Agnieszka Jakimiak, Kostiumy i aranżacja przestrzeni Dagny Szwed, Muzyka: Krzysztof Kaliski, Projektowanie dźwięku Maciej Szymborski, Instrumenty Krzysztof Kaliski, Maciej Szymborski, Autor zdjęć Bartek Warzecha, Inspicjent Agnieszka Kasprzak, Asystent reżyserki Jacek Jackowicz
Obsada:
Natasza Aleksandrowitch (gościnnie), Jacek Jackowicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Marcin Trzęsowski, Izabela Wierzbicka
Klęski w dziejach miasta to wyprawa w głąb katastrofy - a raczej czterech katastrof. To muzyczny reportaż z czterech miast, które być może są jednym miastem. Nowy spektakl Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego, inspirowany m.in. Niewidzialnymi miastami Italo Calvino, jest próbą poetyckiej diagnozy rzeczywistości, w której przeszłość i przyszłość oświetlają się nawzajem, a to, co znane, przybiera nieznany kształt. To sceniczny koncert na szóstkę aktorów i dźwięki czterech klęsk - teatralne odsłuchiwanie miejskiej przestrzeni. Pośród katastrof, plag i epidemii autorki i autorzy spektaklu poszukują historycznych fundamentów teraźniejszości oraz budulca dla miasta, które mogłoby być.
Premiera Kwiecień 2015 – Scena Kameralna

PREMIERA PREMIERA PREMIERA

Siostra i cień
Reżyseria, tekst Joanna Gerigk, Scenografia i kostiumy Jan Polivka, Muzyka Sebastian Ładyżyński, Efekty wizualne Krzysztof Kiziewicz, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Kama Kowalewska, Izabela Wierzbicka, Michał Wierzbicki
„Dzieci myślą, że dorośli wiedzą wszystko, aż do dnia kiedy, pytając o śmierć, spostrzegają, że albo dorośli boją się mówić o śmierci, albo, jeśli mówią prawdę, nic o śmierci nie wiedzą.
Tego dnia dzieci czują, że dorośli właściwie, nie z własnej winy, ich nie rozumieją. Tego dnia dzieci zaczynają pojmować, że żyć to coś bardzo dziwnego, ponieważ nikt nie rozumie, co to znaczy."
/Françoise Dolto „Dzieciństwo"/
„Siostra i cień" to spektakl przeznaczony dla młodych widzów, a także ich rodziców.
Historia o siostrzanej miłości i stracie, opowiadana z perspektywy tych, którzy zostają i żyją dalej.
Kiedy jedna z bliźniaczek umiera, przy drugiej pozostaje jej cień. Dalej można się bawić. Tylko niektóre zabawy okazują się za trudne, na przykład zjadanie pączka na czas. Wszystko zmienia pojawienie się intrygującego, kulawego kangura z sąsiedztwa. Twórcy spektaklu chcą podjąć z młodymi widzami delikatną rozmowę na trudny temat. Bez strachu i tabu, w pogodnym tonie. Poprzez zabawę światłem i cieniem, w rytmie muzyki na fortepian, kontrabas i harfę celtycką, w scenografii inspirowanej twórczością Marca Chagalla.

Premiera Kwiecień 2016 - Scena Kameralna

Partnerzy medialni: Radio Centrum106.4 & www.GazetaKaliska.pl

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).